Centrummanagersbijeenkomst levert concrete actiepunten op

Welke rol kan een centrummanager spelen bij gebiedsbranding en het organiseren van draagvlak bij betrokken partijen? Met die vraagstukken ging het centrummanagersnetwerk 5 juni aan de slag. Het netwerk dat gefaciliteerd wordt door de Stadsbeweging, kwam aan het eind van deze dag met 5 concrete actiepunten waarmee ze morgen aan de slag kunnen gaan:

Samen

Het goed op de kaart zetten of houden van je gebied kan en doe je niet alleen. Zoek partners in de stad die samen met jou de schouders eronder willen zetten. Zoek aansluiting met bijvoorbeeld gemeente, ondernemers, culturele instellingen en inwoners.

Durf te kiezen

Als je niet kiest wordt je niet gekozen! Kom erachter wat je gebied uniek maakt en durf daar dan ook met elkaar voor te kiezen! Alleen op die manier ontwikkel je je gebied naar het gewenste profiel.

Ga voor 25%

Focus je op de 25% die wél wil! Wanneer je een bepaald aspect van je centrum wil uitlichten, is er altijd weerstand op die verandering. Laat je hier niet door uit het veld slaan, maar focus je op de 25% die wél wil. Dit geeft energie en anderen volgen vanzelf.

Kies voor de lange termijn

Laat je niet leiden door de waan van de dag, maar houd een einddoel voor ogen. Dient de actie die je nú oppakt het einddoel of raakt het verder uit zicht? Met die simpele vraag behoud je focus.

Kies wat je (als eerste) oppakt

Maak keuzes in de acties die je wel of niet uitvoert en wanneer je deze uitvoert. Wanneer je nog draagvlak moet verwerven of deze wil uitbouwen, dan zijn zichtbare, fysieke acties die op korte termijn zichtbaar zijn wellicht een goed idee.

De sessie vond plaats in het Holstohus in Olst en werd geleid door Bureau Buhrs, dat is gespecialiseerd in gebiedmarketing en –communicatie.

Voor meer informatie over het centrummanagersnetwerk, neem contact op Bart Ellenbroek.

Partners