Almelo promotie

Diana Van Os

(initiatiefnemer)

ik vind het leuk: 1
ik doe mee: 0

Wat is mijn idee:

Het imago van de stad Almelo was niet altijd positief. Het vergroten van de stadstrots is daarom één van de doelen van Almelo Promotie. De focus ligt daarbij op een aantrekkelijke en spontane binnenstad. Almelo Promotie zorgt ervoor dat we met veel partners in de stad dingen voor elkaar krijgen en organiseren. Ook heeft zij een jongerenpanel waarin jongeren kritisch kunnen meedenken over de stad. Op jaarbasis worden er ruim 180 evenementen en activiteiten in Almelo georganiseerd die bijdragen aan een positieve storytelling over de stad. In 2014 werd er in Almelo een stadsmusical georganiseerd, waar ruim 10.000 bezoekers op afkwamen. In 2017 organiseert Almelo met zes andere Twentse gemeenten een nieuwe musical.

Wat wil ik bereiken:

De stadstrots van Almelo vergroten door te laten zien dat Almelo een aantrekkelijke en spontane stad is. Door in 2017 een nog grotere variant van de stadsmusical in 2014 neerzetten wil Almelo Promotie bijdragen aan een vervolg op de storytelling over onze stad en omgeving. We moeten blijven vertellen hoe goed het hier wonen, werken en recreëren is. Daarnaast zijn dit community projecten waarbij we met bewoners, bedrijven en heel veel partijen en organisaties samen werken. Verder laten we met deze projecten zien dat creativiteit ook economisch kan renderen. Na de stadsmusical van Katoen en Nu ontstond er hippe en gewilde woonwijk op de plek waar de musical gehouden werd (de eerste huizen werden tijdens de musical verkocht) en kregen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt na de musical een baan.

Wat heb ik nodig:

Onderscheidende evenementen en activiteiten die bijdragen aan een positieve storytelling over Almelo.

Naar wie ben ik op zoek:

Inwoners, ondernemers en investeerders die trots zijn op Almelo en daar samen aan willen werken.

Partners